Matkakuvia Melbournen yliopistosta

Melbournessa painitaan samojen ongelmien kanssa kuin Vaasassa, mutta aivan eri kokoluokassa.

University of Melbourne

Miten rahoittaa yliopiston toimintaa, kun julkinen rahoitus vähenee? Miten houkutella uusia opiskelijoita? Nämä kysymykset ovat polttavia yliopistoissa eri puolilla maailmaa.

Kuja

Australian kaakkoisnurkassa sijaitseva Melbourne on maan toiseksi suurin kaupunki. Asukkaita on 4,2 miljoonaa. Kaupungissa toimii yhdeksän yliopistoa. Melbournessa lyövät kättä tiede ja taide, kauneus ja toimivuus, kohteliaisuus ja ystävällisyys.

Mainostaulu

Melbournen yliopisto kehuu itseään lahjakkuuksien törmäyspaikaksi. Siellä on 47000 opiskelijaa, joista joka neljäs on ulkomaalainen.

Melbourne School of Design

Myös australialaisissa yliopistoissa haetaan kiivaasti yksityistä rahoitusta korvaamaan supistuvaa julkista rahoitusta. Melbournen yliopisto on onnistunut varainhankinnassa hyvin, mikä näkyy muun muassa hulppeissa rakennuksissa.

Hääpari

Melbournen yliopiston vanha päärakennus on tyylikäs ja sivistynyt. Siksi monet hääparit haluavat tulla kuvatuksi sen edessä.

Peruskivi

Melbournen yliopisto on perustettu vuona 1854. Peruskivessä kerrotaan NMKY-tyyliin tavoitteeksi ”vahvistaa nuoria miehiä filosofiassa, kirjallisuudessa ja hurskaudessa, vaalia nuorison lahjakkuutta, edistää humanistista koulutusta, laajentaa tieteen rajoja”.

Rekisterikilpi

Victorian osavaltio hehkuttaa autojen rekisterikilvissä koulutusmyönteisyyttään.