Syyskausi alkaa, aloita uusi kappale!

Polkiessani aamulla töihin näin maassa ensimmäisiä keltaisia lehtiä, syksy on tullut Vaasaan.  Se sai minut ajattelemaan, syksyn alkaminen on ikään kuin uusi kappale kirjassa Kesä aurinko ja läpmöväistyy. Sen sijaan  ilma kylmenee, lehdet tippuvat ja illat pimenevät. Syksyn myötä myös monien opiskelijoiden opinnot ovat jo startanneet ja ihan oikea opiskelukin alkaa piakkoin.

Kannattaakin ottaa uudesta alkavasta kappaleesta hyöty irti ja luoda itselle uusia rutiineja. Mitä jos lähtisinkin ihan konkreettisesti kampukselle opiskelemaan? On mukavaa päästä näkemään ystäviä, syömään kampukselle ja ennen kaikkea, että löytäisin sieltä itselleni mieluisen työpisteen!  Uuteen kappaleeseen kannatta siirtyä luomalla uusia hyviä tapoja.  Omaa tekemistä kannattaa myös suunnitella. Tästä lisää pian julkaistavassa kalenterointi videossa!

Eli nyt kun opinnot alkavat, ajattele että aloitat elämässäsi uuden kappaleen, fukseille se on ihan uusi kirja; vanhemmille opiskelijoille uusi kappale. Mitä kirjan kappale sisältää, siitä päätät sinä.  Kannattaakin pohtia millaisia tavoitteita tälle syksylle haluaa asettaa, ja sen jälkeen suunnitella, miten niitä kohti pääsee.

Hyvää syksyn aloitusta,

Toivoo