Mitä on yliopisto-opiskelu?

Tällä videolla esitellään yleisesti yliopisto-opintoja ja annetaan muutamia vinkkejä sen aloittamiseen Vaasan yliopistossa!

Sisältö estetty, salli kaikki evästeet nähdäksesi sisällön.

2 kommenttia artikkeliin “Mitä on yliopisto-opiskelu?

1. Yliopisto-opiskelu on koulutusta, jonka tarkoitus on antaa opiskelijoille tutkinnon suorittamiseen tarvittavat tiedot ja taidot. Yliopisto-opiskelijat opiskelevat kursseja, jotka liittyvät heidän alansa akateemiseen tutkimukseen ja ymmärrykseen. Heillä on usein mahdollisuus tutkia tiettyä aihetta syvemmin ja saavuttaa laajempi näkemys alasta. Yliopisto-opiskelijat saavat pätevyyttä ja itsearvostusta, jotka tarjoavat heille laajemmat työmahdollisuudet. Yliopisto-opiskelijat voivat saada laajan ymmärryksen tiettyyn aiheeseen, mikä antaa heille paremmat mahdollisuudet tulevaisuudessa.

2. Yliopisto-opiskelu on omatoimista ja itsenäistä. Opinnot kehittävät tieteellistä ajattelua ja asiantuntijuutta. Yliopisto-opinnot ovat itsenäisiä, joka sisältää akateemisen vapauden, mutta myös vastuun. Yliopisto-opiskelijan on huolehdittava opintojen aikataulutuksesta, ajanhallinnasta kaiken kaikkiaan. Haasteita kohdatessa ja apua tarvittaessa opiskelijan kannattaa tukeutua yliopiston tarjoamaan tukeen mm. omaohjaajaan ja terveydenhuoltoon. Tärkeintä on voida hyvin.

Ray Ohtonen

Ray Ohtonen - Tune Up Your Studies