Seminaari verkko-opetuksen mahdollisuuksista ti 22.10.

seminaarit

Tiistaina 22.10. klo 9-12 järjestetään Fabriikissa (F140 ja F141) VERKKO-OPETUKSEN MAHDOLLISUUDET -seminaari yliopistolaisille.

Täällä yliopisto-opettajan blogissa tullaan julkaisemaan seminaarin ohjelman lisäksi ennakkomateriaalia, johon voi tutustua ennen varsinaista seminaaripäivää. Seminaari on suunnattu koko henkilökunnalle ja kutsumme mukaan myös opiskelijaedustuksen.

Ilmoittaudu mukaan seminaarin Ilmoittautumislomakkeella viimeistään 18.10.

Aamukahvit klo 8.45

Klo 9.00 – 10.45
Yhteinen ohjelma

Seminaarin avaus, Risto Säntti

Verkko-opetus yliopiston kehittämisen näkökulmasta, rehtori Matti Jakobsson

Hyviä käytänteitä – hyviä opettajia, Annika Tidström, Mikko Ranta, Suvi Isohella ja Peter Ahlroos

Ruutuesiintyminen ja esiintyminen, Ville Klinga

Yhteenveto, dekaani Hannu Katajamäki

Tauko ja siirtyminen työpajoihin

Klo 10.45 – 12.00
Työpajatoimintaa (3 x 20min)

Turnitin, opiskelijoiden ja opettajien työväline hyvään tieteelliseen kirjoittamiseen, Pekka Hiippala

Moodlea monipuolisesti, Timo Salonen

Pedagogiikka verkko-opetuksessa, Sanna Eronen

E-kirjat ja niiden lukulaitteet, Heidi Troberg

Adobe Connect – verkkokokous omalta koneelta, Maria Byholm

Videopaja, Peter Ahlroos

Verkkoyliopistohanke, Risto Säntti

Jälkitehtävä

Seminaariin osallistuminen voidaan hyväksilukea osasuoritukseksi Tritonian Edulabin Learning in Networks -koulutukseen (25op). Suoritusmerkinnän saa kirjoittamalla reflektiopaperin. Paperi voi olla suunnitelma jonkin verkkotyökalun hyödyntämisestä omassa opetuksessa tai oman yksikön ajatusten peilaamista suhteessa seminaarin teemoihin. Lisätietoja: Sanna Eronen (etunimi.sukunimi@tritonia.fi)

Tervetuloa mukaan!

Vaasan yliopiston koulutusneuvosto
ja seminaarin suunnitteluryhmä Risto Säntti, Laura Lappalainen,
Sanna Eronen ja Peter Ahlroos

PS. Vastaa halutessasi pieneen ennakkokyselyyn, jolla keräämme näkemyksiä ja kokemuksia verkko-opetuksen tilasta yliopistossamme.

Aino-Maaria Rautenbach

Aino-Maaria Rautenbach - Yliopisto-opettajan blogi