Yhdessä digisti 2019 – opetuksen ja tutkimuksen tuen päivä

Ensi torstaina toukokuun 16. päivänä jatkamme viime vuonna hyvin käynnistynyttä perinnettä ja kokoonnumme Yhdessä digisti! – Opetuksen ja tutkimuksen tuen päivään pohtimaan opetuksen kehittämisen, avoimen tieteen ja teknologiatuetun oppimisen ja opettamisen teemoja.

Opetuksen tuen digitiimi järjestää yhdessä digimentoreiden, tutkimuksen palveluiden ja Tritonian kanssa yliopiston henkilökunnalle opetuksen kehittämisen ja digitaalisen opetuksen ja oppimisen päivän.

Aamupäivä rakentuu vuoropuhelusta, jossa opettajien, tutkijoiden, opiskelijoiden ja tukipalveluiden alustukset haastavat meidät pysähtymään muun muassa jatkuvan oppimisen ja avoimen tieteen kysymysten pariin.

Iltapäivää rytmittävät Pop up -toiminta ja työpajat. Tarjolla on mm. VR-lasien ja digitaalisen fläppitaulun testausta, opettajien omiin kannettaviin kamerasetteihin tutustumista, tietoasiantuntijoiden tietoiskuja, tietoa korkeakoulupedagogiikan opiskelumahdollisuuksista Vaasassa ja pikaopastuksia Teamsiin, Zoomiin ja muihin digiopetuksen työvälineisiin.

Työpajoissa pureudutaan mm. kampuskehittämiseen oppimisen ja opettamisen tilojen näkökulmasta, opitaan opetuksen pelillistämisestä, keskustellaan avoimeen tieteen tukipalveluista ja perehdytään Älyoppi-Välkky –hankkeen teemoihin.

Mielenkiintoinen nosto työpajojen joukossa olkoon tällä kertaa ns. kärkihankekaista, jossa puretaan hanketoiminnan antia oman yliopiston opetuksen kehittämisen näkökulmasta. Mikä on KiVaKo, Hella, DigiJouJou tai FiTech? Entä miten taipuu ICT-muuntokoulutus ja millainen on DigiCampus?

Mukana hankekaistalla:

DigiJouJou – ”Joko digihiki puskee pintaan?” – Att våga ta ett (digi)språng ut i det okända
Marjut Männistö ja Tony Nyström

ICT-muuntokoulutus – Maisteriohjelma etänä: Eihän minun tarvitse matkustaa Vaasaan? Tero Vartiainen

Hella-hanke – Yliopistopedagogiikkaa kieli solmussa,
Jenni Kantola ja Sanna West

KiVAKO – Kieliä kaikille
Tiina Sorvali

Eroon infoähkystä: opiskelijoiden orientaatio uudistuu
Elina Alho

FITech – Distance courses in energy technology minor

Saana Hautala