Lukuvuosi on potkaistu käyntiin!

LUMA-keskus Pohjanmaa

Toissa viikolla palasin työmaailmaan pitkän hoitovapaan jälkeen. On tosi kivaa ja jännittävää olla takaisin LUMA:n kiehtovassa maailmassa, mutta samalla haastavaa, kun työ käytännössä tapahtuu enimmäkseen etänä ja virtuaalisesti. Paljon (lisää) uutta opittavaa siis!

Pääsin heti osallistumaan ja seuraamaan LUMA-keskus Pohjanmaan Lukuvuoden avajaisia, jotka tänä vuonna järjestettiin virtuaalisena. Nämä oli hienosti järjestetty ja suosittelen katsomaan siitä tehdyn tallenteen (Löytyy meidän kotisivulta). Avajaisissa esitettiin myös upea uunituore esittely-/mainosvideo LUMA-keskus Pohjanmaan toiminnasta, joka antaa pähkinänkuoressa vilauksen siitä mitä meidän tiimi tekee ja tarjoaa. Tämän lisäksi tarjottiin lyhyt katsaus syksyn tilanteesta ja lukuvuoden uutuuksista ja tapahtumista.

Olen todella vaikuttunut ja ylpeä siitä kuinka huikean hienosti työkaverit ovat kehittäneet LUMA-keskus Pohjanmaan toimintaa ollessani lomalla. He ovat todellisia tulisieluja, jotka pursuavat ideoita ja palavat innosta jakaa osaamistaan, ja innostaa muita LUMA-aiheista. Itse tuskin maltan odottaa ennen kuin pääsen harjoittelemaan ohjelmointia Sphero-pallolla ja Micro-biteillä, pelaamaan Voimala-peliä, leikkimään Lego-roboteilla ja kokeilemaan kaikkia hauskoja toiminnallisia työpajoja, jotka on kehitetty SAGA-tiedeluokkaan. Itselläkin on jo alkanut itää uusia ideoita jännittävistä työpajoista, johon pääsette tulevaisuudessa tutustumaan!

Corona-tilanne asettaa rajoituksiaan, mutta toivon kohta myös itse taas pääseväni tapaamaan teitä, joko SAGA-tiedeluokassa tai teidän koululla/päiväkodilla! Parhaillaan suunnitellaan jännittävää ulkoilmakiertuetta, joka viedään kouluille ja päiväkodeille. Nähdään siis!

Katarina Martonen, Koordinaattori, LUMA-keskus Pohjanmaa

LUMA-keskus Pohjanmaa