Nuoret tutkivat mikroskoopilla

Odottavin mielin syksyyn

LUMA-keskus Pohjanmaa

Erikoisen kevään ja virkistävän kesän jälkeen on mukavaa palata taas töihin kampukselle. Vaikka ilmassa on monta kysymysmerkkiä ja COVID-tilanne väistämättä varjostaa tulevaa syksyä, olen odottavin mielin; hyvä syksy 2020 tästä tulee! Kesän jälkeen olen itse henkilökohtaisesti ollut lennossa. Mieleen viriää kaikenlaista ideaa ja uutta tekemistä mitä voisi järjestää LUMA-teemaan liittyen. Vaikka mikään ei ikinä korvaa henkilökohtaisia kohtaamisia toisten ihmisten kanssa, voi nykyajan teknologialla kuitenkin tehdä paljon sellaista mistä ennen ei edes uskallettu unelmoida. Mielenkiintoista nähdä missä seuraavan kymmenen vuoden päästä ollaan. Joko minulla on se kauan unelmoimani kloonauskoppi toimiston nurkassa? Noh, ehkä tämä on vähän liioiteltua, mutta on hauska leikkiä ajatuksella mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Tämän vuoksi koen, että olemme LUMA-keskuksen toiminnan puolesta viemässä tärkeää asiaa eteenpäin. Teknologiaosaamista ja uusia ”Tohtori Sykeröitä” tarvitaan sekä kotona että työpaikoilla. Sen vuoksi odotan innolla tulevaa syksyä ja yhteistyötä eri tahojen kanssa! Mikään ei ole niin motivoivaa katsottavaa kuin ilo ja innostus ihmisten silmissä, ovat he sitten lapsia tai aikuisia. Se on tarttuva voima, joka kantaa läpi synkempienkin aikojen. Millaisia odotuksia sinulla on tulevaan syksyyn? Minä toivotan syksyn 2020 tervetulleeksi, mitä ikinä se tuokaan tulleessaan!

Syksyn ohjelmatarjontaan voit tutustua kotisivuiltamme: https://www.uwasa.fi/fi/koulutus/luma

Hanna Hankaniemi, LUMA-kouluttaja, LUMA-keskus Pohjanmaa

LUMA-keskus Pohjanmaa